Laadpalen

Afhankelijk van de locatie en het gebruik raden we een verschillend type laadpunt aan.
Alleen wanneer u de enige gebruiker bent raden wij aan om met vaste laadkabel te werken. In geval van meerdere gebruikers zijn zowel Type 1 als Type 2 wagens mogelijk. Vandaar dat het aangewezen is in een dergelijk geval te werken met een stopcontact.

Voor elk van de wandtoestellen is een aangepaste buitenpaal beschikbaar.

AC laden (standaard laden)

Standaard gebruiken we allen wisselstroom (AC) voor alle toestellen in onze woning. Soms gebeurt dit via een enkelvoudige aansluiting, soms via een driefasig net. Dergelijke netaansluiting is ook perfect om elektrische voertuigen te laden, en wordt bijna overal gebruikt in private en semi-publieke omgeving. Afhankelijk van uw aansluiting kan op 16A of 32A worden aangesloten. Finaal is het uw wagen die de laadsnelheid bepaalt. Stekkers zijn hier van het type 1 of type 2.

Lees meer

DC laden

Een wagen laden met gelijkstroom (DC) vergt een ander soort station met transformator en een hoger vermogen (125A of meer). Bij gelijkstroom wordt de stroom rechtstreeks aangesloten op de accu die ook DC is. Dergelijke toestellen zijn hierdoor duurder, maar ze versnellen het laadproces sterk. Dit is de ideale manier om te laden in publiek omgeving zoals op snelwegen.
Niet alle wagens beschikken over een DC aansluitingspunt. Stekkers zijn hier van het type CHadeMO of CCS (Combined Charging System)

Laadbalancering

Laadbalancering is nodig wanneer u thuis of op het werk uw elektrische wagen wil laden, en te zelfder tijd zorgeloos gebruik blijven maken van al uw huishoud- of kantoortoestellen, zonder uw elektriciteitsaansluiting te overbelasten. Dit toestel communiceert met uw laadpaal en past de laadsnelheid dynamisch aan op basis van de gemeten beschikbare stroom na aftrek van de capaciteit die u reeds in huis of kantoor gebruikt. U kan optimaal laden zonder dat uw aansluiting dient verzwaard te worden.

Lees meer